Trimpoeng har nådd 1 million turer
Innsjekk nummer 1 million nå er registrert i Trimpoeng. Vi synes det er litt vanskelig å fatte omfanget av dette, det betyr faktisk at vi siden starten for to år siden har bidratt til at hver av våre mer enn 50.000 brukere har hatt gjennomsnittlig 20 turopplevelser støttet opp av løsningen vår!
Sven Martin Olsen
Trimpoeng blir stadig mer populært
Trimpoeng er først og fremst en motivator for å få folk opp av godstolen og ut i naturen. Man laster ned en app til sin telefon og melder seg på en Trimpoengkonkurranse. Så er det bare å oppsøke turmål som dukker opp i appen og sjekke inn for å få Trimpoeng. Resultater kan følges på egne hjemmesider for hver konkurranse.
Det er mange ulike arrangører av Trimpoengkonkurranser: turlag, idrettslag, treningssenter, frisklivssentraler, skoler, universiteter og kommuner. De offisielle Ti På Topp konkurransene i Norge – arrangert av Bedriftsidretten – er også Trimpoeng konkurranser. Ti På Topp har imidlertid sin egen app (Tipåtopp) og egne hjemmesider. I det siste har det blitt stadig mer populært for bedrifter å arrangere interne turkonkurranser for sine ansatte. Siden Trimpoengløsningen ikke krever tur-postkasser eller andre fysiske installasjoner ute i naturen oppnås flere fordeler: enkelhet for arrangør siden nye turmål bare plottes inn på kartet, mulighet for veldig mange turmål av ulik vanskelighetsgrad og ingen forsøpling/påvirkning i naturen.
Den heldige turgåer var Solfrid Nese fra Eksingedalen som deltok i turkonkurransen "Bergsdalen Opp" i Vaksdal utenfor Bergen. Hun sjekket inn på Kristi Himmelfartsdag på Geitastølen på Gullbrå. Hun fikk nylig overrakt et reisegavekort og blomster fra daglig leder i iBooking AS, Sven Martin Olsen.
Skrevet av Sven Martin Olsen