Problemer med innsjekk for Android-brukere

Utfordringer med Android-telefoner

Vi har sett over tid at det er mange Android-brukere (telefoner fra Samsung, Huawei, HTC, LG osv) som sliter med innsjekk via GPS. Siden det er så mange forskjellige produsenter som bruker Android-systemet, er det en en utfordring å få det til å fungere like bra på alle merker og modeller. Det som ofte skjer er at telefonen har vanskelighet med å finne posisjon, og kan vise en posisjon som er langt fra der du er når du står på turmålet. Dette er fryktelig frustrerende når man står ute og prøver å få sjekket inn. Dette er noe vi har jobbet masse med, og kommer til å fortsette å ha fokus på framover.


Oppdatering

Det er en del Android-brukere som har hatt store problemer med å sjekke inn på turmål de siste dagene. Dette skyldes at det ble sendt ut en oppdatering av Trimpoeng-appen den 25.10.2019 som skulle forbedre tidligere problematikk rundt GPS-posisjonering for Android-brukere. Dessverre ser det ut til at denne oppdateringen gjorde det verre for endel brukere, og vi har nå trukket tilbake den siste oppdateringen.

Vi beklager de ulemper brukerne våre har støtt på de siste dagene, og håper at dette nå har bedret seg.


Tips

Her er noen tips dersom du skulle slite med å få sjekket inn:

  • Sjekk at du har slått på Posisjonsangivelse/stedstjenester på tlf
  • Gå inn på Google Maps og la telefonen finne posisjonen her -> gå tilbake i Trimpoeng-appen- oppdatér (refresh) og se om appen har funnet posisjonen nå
  • Gå inn på appinnstilling, tøm data/buffer, logg inn på appen igjen, og av og på med posisjon noen ganger.
  • Noen telefoner viser en mindre nøyaktig posisjon dersom mobildata er slått av. Det kan derfor være en fordel å ha mobildata på når du skal sjekke inn.


Trimpoeng

Last ned vår app til iPhone eller Android

Tilgjengelig på App Store Tilgjengelig på Google Play